فاجعهٔ کتابسازی؛ نقدی بر فرهنگ دانشگاهی یادواره
- منتشر شده در 14 جولای 2020 |
- فرهنگ دانشگاهی یادواره (فارسی-انگلیسی)
- تألیف محمد ساعتچی
کتاب نیز نوعی کالا محسوب میشود، اما کالایی فرهنگی. هر کتاب هم مانند کالا برای گروه خاصی تهیه میشود. اصولاً اساسیترین رکن صنعت نشر مخاطب است. مخاطب فرهنگ یادواره، به ادعای پدیدآورندگان آن، جامعهٔ دانشگاهی، آن هم در حوزههای علمی و فنی است. آنچه در این مقاله بیشتر مورد نظر است بررسی صحت و سقم این ادعا است و پرداختن به این دو سؤال که: آیا اصولاً این فرهنگ فرهنگی دانشگاهی است؟ و آیا نیازهای افراد در رشتههای علمی و فنی را برآورده میکند؟ برای پاسخ به این سؤالات ابتدا دو ایراد عمده را مطرح و سپس شواهدی از این فرهنگ نقل میکنیم.
دیدگاهتان را بنویسید