ترجمه چیست (1) پل ریکور

مطالعات ترجمه فعالیتی تحقیقاتی و دانشگاهی است که از پیدایش آن زمان زیادی نمی‌گذرد ولی در طول تاریخ مکتوب بشر افراد بسیاری با پیشینه ­های متفاوت از جمله فلاسفه، ادبا و انسان­ شناسان درباره ترجمه صحبت کرده­ و سعی کرده­ اند تعریفی برای آن ارائه بدهند. از این پس در هر شماره یکی از این افراد را معرفی کرده و دیدگاهش را نسبت به ترجمه به زبانی ساده معرفی می­کنیم.


۶ دیدگاه

  • فریده : مثل اینکه بعضی از لینک ها خراب شده
    • مدیر سایت : کدام؟
  • روزبهانی : با تشکر از مقالۀ بسیار پربارتان متأسفانه بعضی منابع را در کتابنامه ذکر کرده اید که در متن مقاله هیچ ارجاعی به آن ها نشده.
  • روزبهانی : البته این مقاله را قبلاً باز کرده بودم و در حال حاضر به هیچیک از مقالات سایت دسترسی ندارم یعنی نسخۀ pdf برای دانلود موجود نیست.
    • مدیر سایت : در دو سال گذشته، مجله مترجم در تیراژ اندک منتشر می شد ولی متن مقالات در سایت مجله در اختیار علاقه مندان بود. بسیاری از علاقه مندان مجله در این مدت تماس گرفتند و خواستار نسخه کاغذی مجله شدند. از این رو تصمیم گرفتیم تیراژ مجله را افزایش داده و آن را در کتابفروشی های بزرگ در سراسر ایران عرضه کنیم. علاقه مندان برای تهیه نسخه کاغذی مترجم می توانند یا به مراکز توزیع مجله مراجعه کرده و یا با شماره 09151228246 تماس بگیرند. متن کامل مقالات از این پس با ایک شماره تاخیر بر روی سایت قابل دسترسی خواهد بود. نمایندگان فروش مترجم در تهران: انتشارات نیلوفر 02166498150 نشر چشمه 02188907766 نمایندگان فروش مترجم در مشهد: انتشارات امام 05138430147 کتابفروشی آفاق 05138402699
  • روزبهانی : ضرورت تغییرات جدید در سایت را درک می کنیم. مسلماً مجلۀ بسیار خوب و وزینی که دارید، در شرایط فعلی، از نظر اقتصادی جوابگو نیست. با سپاس از زحمات شما. پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *