نقش ترجمه در برنامهٔ آموزش زبان خارجی
- منتشر شده در 23 ژوئن 2020 |
خلاصهٔ مقاله: در این مقاله، نویسنده نخست بحثی دارد دربارهٔ نظریههای مختلف یادگیری زبان خارجی و جایگاه ترجمه در هریک از این نظریهها. وی سپس به اختلافنظرهایی که در مبانی نظری و آموزش زبان خارجی در آلمان وجود دارد، اشاره میکند. در نتیجهٔ این اختلافنظرهای محققان نقشهای متفاوتی برای ترجمه پیشنهاد میکنند. نویسنده آنگاه ضمن توضیح نظریه (پل ترجمه)، دلیل و ضرورت استفاده از ترجمه در برنامهٔ آموزش زبان خارجی را بیان میکند.
دیدگاهتان را بنویسید